OMBUDSDIENST

OMBUDSDIENST:

Het runnen van een voetbalclub is moeilijk. Om een klankbord te geven aan ontevreden klanten, hebben wij een vorm van eerste hulp bij ergernissen opgericht.


Hieronder schetsen wij de doelstelling, kerntaken en bevoegdheid van de ombudsdienst. Sinds het seizoen 2020/2021 is Véronique Vansteelandt de ombudsvrouw van VC Groot Dilbeek en bereikbaar via: ombudsman@vcgrootdilbeek.be.


De doelstelling

De ombudsdienst van VC Groot Dilbeek wordt opgericht vanuit de wil en betrachting om:


Kerntaken van de ombudsdienst


Bevoegdheid van de ombudsdienst

De ombudsdienst is bevoegd om alle ergernissen vanwege clubleden over de club te behandelen, en kan hiervoor beroep doen op alle diensten van de club.

Om het leereffect voor de club zo groot mogelijk te maken en de rol van de ombudsdienst als ‘flessenhals’ voor ergernissen ten volle te benutten, wordt de definitie van een klacht zo ruim mogelijk genomen.


Volgende zaken beperken de bevoegdheid van de ombudsdienst